Boty AI wygryzają telekonsultantów
Skuteczność systemów sztucznej inteligencji w biznesie nie pozostawia złudzeń: zatrudnieni w niektórych działach nie mają szans w starciu z AI. Dziwi więc entuzjazm pracowników.
Klarna, szwedzki gigant z branży finansowej założony przez mającego polskie korzenie Sebastiana Siemiątkowskiego, na początku br. wdrożyła testowo asystenta AI. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Bot wspierany technologią OpenAI miał usprawnić obsługę klienta. Ale po miesiącu przejął dwie trzecie połączeń. Rozmowy z udziałem sztucznej inteligencji zamiast człowieka okazały się znacznie bardziej wydajne. Jak podaje Klarna, przeprowadzenie ogromu pracy, którą w tym okresie wykonał bot, wymagałoby zatrudnienia na infolinii 700 konsultantów.
Zyski ostro w górę, ale co z pracownikami?
Moc zaawansowanych algorytmów w biznesie to potencjał, obok którego ciężko przejść obojętnie. Sebastian Sięmiątkowski mówi wprost: przełom w zakresie sztucznej inteligencji w interakcji z klientami oznacza dla nich doskonałe doświadczenia po lepszych cenach, „dla naszych pracowników – ciekawsze wyzwania, a dla naszych inwestorów – większe zyski”. – AI jest dokładniejsza w rozwiązywaniu zadań niż człowiek, co prowadzi do 25-proc. spadku liczby powtarzających się zapytań....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta