Firmy nie przejmują się emisjami z podróży służbowych
Według rankingu Travel Smart większość międzynarodowych korporacji nie wyznacza ambitnych celów w zakresie redukcji emisji generowanych przez podróże służbowe. Wyjątkowo niskie oceny otrzymały polskie firmy.
Jak wynika z danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), w 2022 roku lotnictwo odpowiadało za 2 proc. globalnych emisji CO2 związanych z energią. W ciągu ostatnich dekad odnotowano znacznie szybszy wzrost emisji z lotnictwa niż z innych środków transportu, takich jak transport kolejowy, drogowy czy żegluga. Badanie opublikowane w 2022 roku w czasopiśmie „Environmental Research” wykazało, że lotnictwo przyczynia się do pogłębiania kryzysu klimatycznego w wyniku działalności człowieka niemal w 4 proc., czyli w większym stopniu niż większość krajów. Gdyby lotnictwo było krajem, zajmowałoby szóste miejsce pod względem emisji na świecie, plasując się za Chinami, Stanami Zjednoczonymi, Indiami, Rosją oraz Japonią. Szacuje się, że samoloty emitują ok. 100 razy więcej dwutlenku węgla na godzinę niż np. podróż autobusem czy pociągiem.
Organizacja Transport & Environment (T&E) ocenia, że ok. 30 proc. emisji z lotnictwa w Europie jest generowana przez podróże służbowe. Mimo tak dużego wpływu na środowisko zdecydowana większość firm wciąż nie uwzględnia ich w swoich planach klimatycznych.
Jak miliony aut
Według najnowszego, trzeciego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta