Rower publiczny wymyślony na nowo
Inwestycje w infrastrukturę rowerową odmieniają polskie miasta. Mamy szansę zachęcić do roweru zupełnie nowych użytkowników. Jak to zrobić?
Polskie samorządy jeszcze w tym roku mogą otrzymać długo wyczekiwane środki z KPO, a wśród nich również te na budowę infrastruktury rowerowej. W tej perspektywie to 770 mln euro, najwięcej ze wszystkich krajów UE. Aby jednak infrastruktura zapełniła się rowerzystami, warto przekonać do roweru tych, którzy dotąd z niego nie korzystali. Nie tylko młodych i sprawnych fizycznie mieszkańców dobrze skomunikowanych centrów, którzy już na rowerze jeżdżą, ale i zupełnie nowe grupy.
Taką próbę podjęto w Trójmieście, oferując mieszkańcom system Mevo 2.0 – innowacyjny technologicznie, o znacznie większej niż dotychczas w Polsce skali, a jednocześnie przystępny cenowo dla samorządu i mieszkańca.
System Mevo składa się z 3099 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 tradycyjnych. To, co jest w nim wyjątkowe, to skala – Mevo to nie tylko Trójmiasto, ale również szereg gmin regionu, zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Jak w praktyce działa system system oparty w 3/4 na rowerach elektrycznych?
– W trakcie ostatnich pięciu miesięcy mieszkańcy na rowerach elektrycznych odbyli 270 tys. podróży, a na rowerach tradycyjnych 35 tys. – mówi Michał Glaser, prezes Zarządu OMGGS. – Jednym z czynników wpływających na tę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta