Telewizje zarobią na streamingu
Wejście platform streamingowych na rynek reklamy to ryzyko i szansa dla krajowych nadawców telewizyjnych.
Liczba abonentów korzystających z tanich planów Netfliksa z reklamami urosła w kwartał o 65 proc. – podała przed weekendem amerykańska platforma streamingowa. Nie zdradziła, ile osób kupiło już od niej taki pakiet ogółem. Wiadomo jedynie, że tam, gdzie oferta jest dostępna, kusi się na nią prawie co drugi z nowych użytkowników (40 proc.). Różnice cenowe są spore. Przykładowo w Australii dostęp z reklamami kosztuje 6,99 dol., o 10 dol. mniej niż oferta bez marketingowego przekazu. W Hiszpanii to 5,5 euro – taniej o 7 euro.
Badania agencji Wavemaker pokazują, że i w Polsce byłoby grono zainteresowanych reklamowym abonamentem tej platformy. Wybór jej deklaruje 29 proc. internetowych widzów. Z kolei wśród...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta