Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szybki wzrost reklamy internetowej

26 listopada 2024 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z raportu doradczej firmy PwC.

Na media i rozrywkę oraz potrzebny do nich coraz częściej dostęp do internetu konsumenci i firmy wydadzą w Polsce w 2024 r. prawie 65 mld zł – szacuje firma doradcza PwC w najnowszej edycji raportu „Perspektywy rozwoju branży rynek mediów i rozrywki w Polsce” na lata 2024–2028. Opisujemy go jako pierwsi.

Zdaniem ekspertów PwC w kolejnych latach rynek, na który składa się dostęp do internetu, telewizja, reklama internetowa, usługi wideo platform cyfrowych (OTT), wydawnictwa prasowe i książkowe, gry wideo czy w końcu kina i muzyka, będzie rósł, ale coraz wolniej. W 2028 r., gdy ma być wart 74,4 mld zł, jego wzrost ograniczyć ma się do niecałych 3 proc.

Także globalnie rynek ten nie będzie już tak dynamiczny jak kiedyś, choć tempo jego rozwoju będzie nieco szybsze niż u nas. Wydatki na internet rosną w Polsce szybciej, a tradycyjna telewizja traci rynek wolniej niż na innych rynkach.

Telewizja mocna w Polsce

– Polska wyróżnia się na tle globalnych trendów branży rozrywki i mediów, ponieważ telewizja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13036

Wydanie: 13036

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament