E-sklepy zarabiają coraz więcej. Kwitną średniaki
Sprzedaż czołowych firm handlu internetowego wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Dominują te z odzieżą i butami, elektroniką, kosmetykami i żywnością.
4,1 tys. sklepów internetowych działających w Polsce wykazało się sprzedażą na poziomie 39,3 mld zł. W porównaniu z rokiem wcześniejszym stanowi to wzrost o ponad 16,6 proc. – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet, specjalnie dla „Rzeczpospolitej”.
– Dane finansowe pokazują, jak dynamicznie rozwijał się polski sektor e-commerce. W latach 2019/2020 sprzedaż wzrosła o 58 proc., w latach 2020/2021 o 43,4 proc., a w latach 2021/2022 o blisko 30 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
Wysoka rentowność e-commerce
Firma w analizie uwzględniła ponad 4,1 tys. sklepów internetowych w czterech grupach: mikro z przychodami do 1 mln zł w ostatnim roku obrachunkowym, małe ze sprzedażą 1–50 mln zł, średnie od 50 do 250 mln zł i duże ponad ten pułap. – W 2023 roku wspomniane 4,1 tys. sklepów internetowych wypracowało 1,2 mld zł zysku netto, w porównaniu z rokiem ubiegłym stanowi to wzrost o ponad 37 proc. Pod tym względem rekordowy okazał się wzrost z lat 2019/2020. Wówczas uwzględnione w analizie sklepy wykazały się blisko 150-proc. wzrostem zysku – dodaje Tomasz Starzyk.
Średnio kondycję połowy sklepów można określić jako dobrą, a nieco więcej niż co czwartego – bardzo dobrą. Dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
