Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline
W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.
Tylko 25 proc. firm działających lokalnie posiada stronę internetową – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w naszym kraju przez TrustMate.io, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Te statystyki są zatrważające w czasach, gdy – jak pokazują dane GUS – w ub.r. w Polsce niemal 88 proc. osób w wieku 16–74 lat regularnie korzystało z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Eksperci twierdzą, że problem dotyczy drobnego biznesu, który, działając tylko w „realu”, mniej lub bardziej świadomie odcina się od strumienia potencjalnych klientów.
Lokalne sklepy bez internetu
Jerzy Krawczyk, prezes TrustMate.io, firmy, która stworzyła narzędzia do zarządzania opiniami w sieci, nie ukrywa zdziwienia, że w dzisiejszym, dynamicznym świecie, gdzie granice między rzeczywistością a internetem zacierają się, polski lokalny biznes wciąż tkwi w erze offline. Jego zdaniem fakt, iż trzy czwarte lokalnych firm nad Wisłą nie ma własnej witryny online, pokazuje, że większość przedsiębiorstw, szczególnie tych mniejszych, wciąż bagatelizuje obecność w przestrzeni cyfrowej. A to błąd. – Lokalne firmy, które pragną dotrzeć do klientów, budować swoją markę i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta