Co trzeci Polak uważa, że galerii jest za dużo
Choć niemal połowa jest przeciwnego zdania, to wyraźnie widać, że rola i znaczenie centrów handlowych się zmienia. Spada liczba wizyt, a pierwsze duże galerie już zostały zamknięte.
Wyjątkowo dotkliwym ciosem dla centrów handlowych była pandemia. Od tego czasu trwa odbudowywanie ruchu w tego typu placówkach, ale z różnym efektem. W wyniku zmian w zachowaniach zakupowych już 36,4 proc. respondentów uważa, że w obecnej sytuacji gospodarczej czy społecznej w Polsce jest za dużo galerii i centrów handlowych – wynika z badania dla agencji Hybrid Europe, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
Autorzy badania zauważają, że w ten sposób wypowiadają się przede wszystkim osoby w wieku 45–54 lata (wśród nich – to 44,8 proc.), z miesięcznymi dochodami netto powyżej 9 tys. zł (50 proc. takich odpowiedzi) oraz z miejscowości od 200 tys. do 499 tys. mieszkańców (48,3 proc.).
– Wyniki wskazują na ewolucję rynku detalicznego, który dostosowuje się do nowych oczekiwań konsumentów. Zamiast tradycyjnych galerii, respondenci mogą coraz częściej wybierać inne formaty handlu, np. mniejsze, wyspecjalizowane sklepy czy zakupy online. Same centra handlowe pełnią dla nich bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
