Zielone lotnictwo potrzebuje wsparcia
Europejska branża lotnicza apeluje do Komisji Europejskiej o pilne wdrożenie kompleksowej strategii, która zintegruje politykę klimatyczną z przemysłową i energetyczną.
Sektor lotniczy w Europie stoi dziś przed historycznym wyzwaniem redukcji emisji CO₂, kluczowym dla realizacji ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej. Mimo że branża ta należy do trudniejszych do dekarbonizacji, europejskie lotnictwo wypracowało jasny plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku. Destination 2050 jest konkretną mapą drogową stworzoną we współpracy przez kluczowe podmioty sektora – linie lotnicze, porty lotnicze, producentów samolotów i organizacje zarządzające ruchem powietrznym.
Dokument ten pokazuje, że osiągnięcie netto zero emisji do 2050 r. jest możliwe dzięki skoordynowanym działaniom całej branży, przy jednoczesnym zachowaniu spójności europejskiej sieci transportowej. Co ważne, nie jest to jedynie wizja czy deklaracja – Destination 2050 oferuje „jasną i wykonalną ścieżkę” dojścia do celu, opartą na konkretnych technologiach i inwestycjach.
Nowe paliwa i technologie obniżą emisję
Raport Destination 2050 określa cztery filary konieczne dla redukcji emisji. Największy potencjał mają zrównoważone paliwa lotnicze (SAF), które mogą odpowiadać nawet za 56 proc. wymaganej redukcji emisji. Drugim filarem są nowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
