Zrównoważony biznes to przyszłość
Rozmowa | Łukasz Broniewski – członek zarządu, współzałożyciel Fundacji Climate&Strategy, ekspert Koalicji Klimatycznej.
Jakie działania mogą podejmować firmy, aby realnie przyczyniać się do ochrony środowiska, a nie tylko do tzw. greenwashingu?
Łukasz Broniewski : Ochrona środowiska to temat bardzo szeroki, ale jeśli mówimy o wpływie na zmianę klimatu, firmy powinny przede wszystkim skupić się na tym, co mierzalne i co faktycznie przekłada się na redukcję emisji gazów cieplarnianych. Pierwszym krokiem powinna być analiza wpływu firmy na środowisko. I nie chodzi tylko o ślad węglowy samej działalności operacyjnej, ale również całego łańcucha wartości – to właśnie tam często znajdują się największe źródła emisji i największy potencjał wpływu firmy na klimat. Kolejny istotny element to edukacja klimatyczna – zarówno wewnętrzna (do pracowników), jak i zewnętrzna (do klientów i interesariuszy). Pracownicy powinni rozumieć sens podejmowanych działań, a klienci – wpływ swoich wyborów na klimat. Równolegle warto przyjrzeć się strategii biznesowej i zastanowić się, czy jest spójna z kierunkiem transformacji klimatycznej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)