Wspólny język marketingu i ESG
Praktyka raportowania | Obowiązki regulacyjne a komunikacja
Marketing to nieodłączna część każdego przedsiębiorstwa. Pomaga budować rozpoznawalną markę, generować sprzedaż, ale również budować świadomość u swoich klientów. W ostatnich dwóch dekadach działy marketingu dużych korporacji wzięły na warsztat również adresowanie istotnych kwestii społecznych, jak np. profilaktyka badań, zdrowie psychiczne oraz poprawa stanu środowiska naturalnego.
Aktualnie konsumenci mają na rynku do wyboru wiele produktów oraz usług często zbliżonych do siebie cenowo, więc co determinuje ich wybory? Wizerunek marki, jej wiarygodności i transparentność – to nowe wyznaczniki konkurencyjności rynkowej. Informacje o wpływie na środowisko, krajach produkcji produktów lub o praktykach firmy są łatwo dostępne przez rozpowszechnienie się internetu. Dlatego też działy marketingu często działają razem ramię w ramię z działami ESG i managerami ds. zrównoważonego rozwoju.
Greenwashing
Współcześni konsumenci oczekują, że firmy będą dostarczać nie tylko wysokiej jakości produkty i usługi, ale też w swoich działaniach będą odpowiedzialne środowiskowo oraz społecznie. Według raportu „ESG w praktyce – Barometr CCIFP” z 2024 roku 57 proc. firm odczuwa naciski ze strony klientów, pracowników i społeczności na wdrażanie działań z zakresu ESG, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)