Inflacja spada, ale nawyki klientów zmieniła już na dobre
Aż 90 proc. konsumentów z powodu skoku cen zmieniło sposób robienia codziennych zakupów, na czym zyskały sieci dyskontowe. Eksperci są sceptyczni, czy po opanowaniu inflacji wrócą stare zwyczaje.
Największą zmianą w zwyczajach konsumentów jest po prostu większa rozważność w wydawaniu pieniędzy, szukanie promocji czy robienie zakupów w tańszych sklepach. Jednocześnie aż co czwarty badany kupuje mniej towarów premium, a 15 proc. wręcz ograniczyło zakupy – wynika z badania IPSOS na zlecenie in-Store Media. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1 tys. Polaków w wieku 18–59 lat. „Rzeczpospolita” poznała wyniki jako pierwsza.
Silne wspomnienie
Z badania dla in-Store Media wynika, że najczęstszą reakcją na wzrost cen jest porównywanie cen produktów, 42 proc. konsumentów deklaruje, że robi to częściej niż w przeszłości. 37 proc. szuka promocji w sklepach, a 34 proc. wybiera tańsze zamienniki znanych marek. Co trzeci Polak korzysta również z kart lojalnościowych i aplikacji sklepowych, licząc na dodatkowe rabaty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
