Biznes żałuje inwestycji w AI?
Coraz więcej firm weryfikuje skuteczność narzędzi sztucznej inteligencji. W wielu przypadkach czuć rozczarowanie.
Ta technologia, bez wątpienia, budzi wiele emocji. Narzędzia AI w miejscu pracy u niemal co trzeciej osoby wywołują niepokój. Pozytywne uczucia, jak nadzieja i ekscytacja, są zdecydowanie rzadsze. Ale co mają powiedzieć pracodawcy, którzy wyłożyli na jej implementację duże pieniądze, a efekty nie przynoszą oczekiwanych rezultatów?
Co pracownicy myślą o botach?
Agenci AI coraz śmielej wkraczają do biur i zakładów pracy – nie jako futurystyczna koncepcja, ale realne wsparcie dla pracowników i firm. Jak Polacy reagują na ten proces? Sprawdziło to ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Z najnowszych badań wynika, że z jednej strony czuć zainteresowanie i spore nadzieje, ale z drugiej widać zaniepokojenie. Aż ponad 51 proc. respondentów przyznało, że względem AI czuje ciekawość. Ta jednak miesza się z niepokojem. Ten odczuwa niemal co trzeci ankietowany. Niemal 14 proc. mówi wręcz o strachu. Osób, które wskazują na pozytywne emocje, jest mniej. Co piąty wiąże ze sztuczną inteligencją spore nadzieje, a 18 proc. czuje ekscytację.
Ale, wbrew pozorom, z analiz, które przeprowadzono na zlecenie firmy Salesforce, nie wynika wcale, że rodzimi pracownicy są sceptykami. Aż 58 proc. z nich wyraziło pozytywne nastawienie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
