Sztuczna inteligencja opanowuje restauracje
Zainteresowanie rozwiązaniami AI w branży gastronomicznej dynamicznie rośnie. Technologia pomaga zwiększyć efektywność biznesu.
Według Eurostatu zaledwie 13,5 proc. firm w UE wdrożyło rozwiązania AI. W gastronomii ten odsetek jest jeszcze niższy. Główną barierą nie są już koszty, lecz brak wiedzy i kompetencji.
– Wiele lokali po prostu nie wie, od czego zacząć. Dlatego uważam, że potrzebujemy nie tylko dostępu do technologii, ale przede wszystkim edukacji – mówi Radosław Mechło z BUZZcenter, zajmujący się wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w biznesie. Dodaje, że AI nie powinna być celem samym w sobie.
– Z perspektywy praktyka mogę powiedzieć, że najlepsze wdrożenia to te, które są niewidoczne dla klientów, ale fundamentalne dla działania firmy – radzi.
Według Markets and Markets wartość globalnego rynku AI w gastronomii ma wzrosnąć z 9,4 mld dol. do 13,6 mld dol. już w ciągu roku. To ilustruje skalę zmian, jakie już się dzieją.
– W gastronomii sztuczna inteligencja to już nie przyszłość, ale rzeczywistość. Restauracje pilotażowo wykorzystują AI, np. żeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
