Szansa na szybszy wzrost i zdobycie wpływów
W 2024 roku masa ładunków obsłużonych na polskich lotniskach w imporcie oraz eksporcie sięgnęła 195 950 ton. Jest to o 0,8 proc. mniej w porównaniu z 2023 rokiem, ale wzrost o 58,8 proc. względem 2019 roku – podlicza Urząd Lotnictwa Cywilnego. Bierze on pod uwagę wszystkie ładunki, jakie trafiają na pokłady samolotów.
Najpopularniejszymi kierunkami były Niemcy, USA i Katar. Największe zwyżki ilościowe w stosunku do 2023 roku odnotowano w przypadku Kataru (+8,8 tys. ton), Chin (+4 tys. ton) oraz Niemiec (+1 tys. ton).
W 2024 roku najwięcej cargo przewiózł PLL LOT – 46,7 tys. ton. Na kolejnych miejscach znajdowali się DHL (35,4 tys. ton) i Qatar Airways (15,2 tys. ton). Największy ilościowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku wykazały Qatar Airways (+7,2 tys. ton), Sichuan Airlines (+4,4 tys. ton) oraz Antonov Airlines (+1,9 tys. ton).
Statystyki ULC nie zawierają jednak ładunków, które wyjeżdżają z Polski samochodami z lotniczym listem przewozowym. Według rynkowych szacunków jest ich nawet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
