AI w turystyce rozgościło się już na dobre
Nowa technologia umożliwia szybszą analizę dużych zbiorów danych, skuteczniejsze dopasowywanie ofert i automatyzację komunikacji.
Turystyka należy do branż, w których na pierwszy rzut oka mocnego zaplecza technologicznego nie widać. Tymczasem w rzeczywistości jest ono jednym z fundamentów tego biznesu. Chodzi zarówno o prostą automatyzację, jak i zaawansowane narzędzia, w tym sztuczną inteligencję. Zapytaliśmy działające w Polsce przedsiębiorstwa, czy z niej korzystają. Zgodnie twierdzą, że tak.
Według prognoz do 2026 r. wartość rynku sztucznej inteligencji w branży turystycznej i hotelarskiej przekroczy 1,2 mld dolarów, rosnąc średniorocznie o prawie 10 proc.
Sztuczną inteligencję już od kilku lat wykorzystuje Nekera. O jakie konkretne zastosowania chodzi? – Optymalizujemy proces obsługi zarówno bezpośredniego klienta, jak i sieci ponad 2400 agencyjnych biur podróży oferujących nasze produkty w całej Polsce – informuje prezes Maciej Nykiel. Dodaje, że Nekera wykorzystuje też AI do zarządzania przepływem informacji i dokumentów w ponad 56 krajach i 150 lokalizacjach na całym świecie: od transferów lotniskowych, po serwis rezydentów w hotelach i organizację wycieczek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
