Rosnące zyski polskich portów
Łączne zyski netto polskich portów sięgnęły w 2024 roku 551 mln zł (poprawa o 26 proc.), w tym Port Gdańsk zarobił netto 263,9 mln zł (więcej o 24 proc. w stosunku do 2023 roku), Port Gdynia zanotował 140,2 mln zł zysku netto (zwiększył go o 32 proc.), zaś Port Szczecin-Świnoujście – 147,7 mln zł (wzrost o 23 proc.).
W 2024 roku główne porty morskie Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście przeładowały łącznie ponad 136 mln ton ładunków, o 6,2 proc. mniej niż w 2023 roku. Nie wliczając węgla, którego w 2023 roku przeładowano w interwencyjnym imporcie blisko 20 mln ton, porty przeładowały niemal 126 mln ton.
Po napaści Rosji na Ukrainę wzrosły w portach przeładunki paliw, w 2024 roku po raz pierwszy w historii przekroczyły 50 mln ton. Tylko Naftoport przeładował ponad 36,6 mln ton ropy naftowej i przeszło 2 mln ton paliw płynnych. Przeładunki węgla spadły o 45 proc. w porównaniu z 2023 rokiem, natomiast zboża...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

