Doradca i AI w bankowości firmowej
Jak technologia wpływa na relacje z klientami firmowymi i jak pogodzić cyfryzację z potrzebą zaufania – zastanawiali się uczestnicy panelu „Bankowość dla przedsiębiorstw 4.0 – jak technologia wspiera relacje z klientami?”.
Debatę poprzedziła prezentacja wyników badania EY, dotyczącego potrzeb sektora MŚP i sposobów, w jakie banki je adresują. Wyniki jasno wykazały, że mimo cyfryzacji i rozwoju kanałów zdalnych, przedsiębiorcy wciąż szczególnie cenią sobie kontakt z doradcą – człowiekiem, nie awatarem. Jednocześnie oczekują większego zrozumienia ich biznesu, lepszego dopasowania oferty i wsparcia w rozwoju. Raport wskazywał też na ograniczoną skłonność MŚP do kredytowania, co wiązano z nieprzewidywalnością regulacyjną i ogólną awersją do ryzyka.
Rola doradcy w dobie AI
W panelu, moderowanym przez Annę Kożuchowską z EY, udział wzięli Magdalena Zmitrowicz (Bank Millennium), Robert Sochacki (Bank Pekao S.A.), Adam Pers (mBank) i Marcin Kościński (ING Bank Śląski). Centralnym punktem dyskusji była rola doradcy w erze sztucznej inteligencji oraz sposób, w jaki technologia może wspierać relacje z klientami w sektorze MŚP.
Już na wstępie Robert Sochacki zaznaczył, że choć technologia będzie coraz silniej wspierać procesy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
