Podwaliny pod drugą SCT w Polsce położone. Co dalej?
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się bardzo powoli i zachowawczo.
Niebawem minie rok od wprowadzenia strefy czystego transportu w Warszawie, a kilka dni temu o ostatecznym kształcie strefy zadecydowali również radni Krakowa. Choć pojawiły się głosy krytyczne – głównie ze strony przeciwników strefy – zdaniem Aleksandra Szałańskiego z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, mimo że daleko jej do ideału, krakowska strefa ma szansę spełnić istotną funkcję.
– Z pewnością należałoby wyeliminować jakieś konkretne pojazdy, tymczasem nie ma takiego, który dzisiaj może wjechać do Krakowa, a od momentu uruchomienia strefy nie będzie miał takiej możliwości. Osoby, które mieszkają dzisiaj w Krakowie, płacą tam podatki i mają zarejestrowane auto, będą mogły się nim poruszać po całym mieście bezterminowo, chyba że je sprzedadzą – relacjonuje ekspert.
Podkreśla, że do końca 2028 roku będzie też możliwość wykupienia abonamentu dziennego oraz miesięcznego, umożliwiającego wjazd takim pojazdem do strefy. – Zatem jeżeli mówimy o jakiejś realnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
