Między zaufaniem a cyfryzacją
– Nie możemy oczekiwać od klientów lojalności wobec jednej instytucji – musimy ich po prostu zachwycać – podkreślił Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A., podczas Europejskiego Kongresu Finansowego.
W trakcie panelu poświęconego współczesnemu postrzeganiu banków przez klientów i poszukiwaniu nowych źródeł przychodu wskazał, że kluczowe jest dostarczanie wyjątkowej wartości, która buduje trwałe relacje.
Choć panel rozpoczął się od prezentacji danych wskazujących na wysokie zadowolenie Polaków z usług bankowych, szybko okazało się, że za tą powierzchowną satysfakcją kryje się szereg wyzwań: niska lojalność klientów, ograniczona wiedza finansowa, sceptycyzm wobec AI i niegasnąca potrzeba kontaktu z drugim człowiekiem.
Dyskusję poprzedziła prezentacja Pauliny Kotowskiej-Gwardys, która przedstawiła wyniki polskiej edycji badania „Banking Consumer Study”. Wskazała m.in., że Polacy w dużej mierze doceniają swoje banki i darzą je zaufaniem, choć równocześnie deklarują ograniczoną wiedzę finansową. To rodzi pytania nie tylko o rolę doradców, ale również o przyszłość fizycznych oddziałów i wykorzystania sztucznej inteligencji w kontaktach z klientem.
Oddział jako symbol stabilności
Paneliści zgodzili się, że oddziały bankowe, choć coraz rzadziej odwiedzane, nadal pełnią istotną funkcję. – Oddział to taka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
