Zakupy z botem. Koniec sklepów, jakie znamy?
E-sklepy i tradycyjne wyszukiwanie mogą pójść w odstawkę, gdy coraz więcej osób szuka usług i produktów w chatbotach. OpenAI ruszył z Shopping GPT, a o kawałek tortu chce zawalczyć TikTok.
Jeszcze do niedawna robienie zakupów w sieci bez konieczności znalezienia produktu i oferującego go sklepu np. w wyszukiwarce Google czy przeszukiwania dziesiątek propozycji sprzedawców na takich platformach jak Allegro czy Amazon wydawało się niemożliwe. Dziś ta rewolucja staje się faktem. Na niektórych rynkach internauci kupują już produkty podczas transmisji „na żywo” w aplikacji TikTok czy korzystając z ofert na WhatsAppie. A wkrótce skorzystają z takich rozwiązań Polacy.
AI na zakupach
Prawdziwy przełom stanowić mają jednak zakupy z botami. Sztuczna inteligencja doradzi, wyszuka i zaproponuje miejsce, gdzie dokonać zakupu poszukiwanego produktu, a w nieodległej przyszłości również dokona w naszym imieniu płatności, zajmując się całą transakcją, w tym ustalając szczegóły dostawy. OpenAI wykonało pierwszy krok i wdrożyło na platformie ChatGPT funkcję wyszukiwania internetowego – ta ma ułatwiać użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów, zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do zakupu.
Indyjskie InMobi idzie jeszcze dalej – w zeszłym miesiącu gigant uruchomił na 140 rynkach Glance AI, platformę zakupową opartą na sztucznej inteligencji. – Zrewolucjonizuje ona zakupy na całym świecie – twierdzi z pełnym przekonaniem Naveen...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
