Sztuczna inteligencja wesprze urzędników
Do czerwca przyszłego roku ponad 2,5 tys. urzędów w Polsce ma korzystać z systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD RP).
Opracowany przez NASK i wdrażany przez Instytut we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji system EZD RP ma sprawić, że – jak zapowiadają publiczne instytucje – do 2028 roku z urzędów zniknie papier, drukarki, ksera i archiwa na tomy akt. Od 1 stycznia 2028 roku jednostki administracji publicznej – rządowej i samorządowej – będą działać w oparciu o systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją.
– Zmiana, którą wprowadzamy dotyczy tego jak powinna wyglądać Polska przyszłości, w której jest zero papieru, a usługi mają charakter online. To wielkie wyzwanie, ale wierzę, że uda nam się je zrealizować. Już teraz się udaje, bo w ramach systemu pracuje już ponad 1300 jednostek. A do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
