InPost w e-commerce? Start zakupowej rewolucji
Choć wejście operatora paczkomatów w e-commerce pozostaje jeszcze w sferze spekulacji, wiadomo już, że sztuczna inteligencja ma stać się centralnym elementem nowego modelu handlu.
Rafał Brzoska, prezes InPostu, rzuca już od dawna różne zapowiedzi związane z potencjalnym wejściem na rynek e-commerce. W lipcu mówił, że tradycyjne platformy marketplace się już przeżyły, zaś przyszłość to rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Czy w tym kierunku pójdzie firma? – Bez komentarza – mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu.
InPost kontra Alegro?
Choć takie hasło gwarantuje uwagę, to de facto nie idzie za nim nic konkretnego. Platform marketplace'ów jest w Polsce sporo, co jakiś czas powstają nowe, ale też znikają. Niedawno z takim rozwiązaniem wystartował Kaufland, wycofał się zaś choćby Carrefour. – Sam serwis z dużym ruchem internautów nie wystarczy, klucz to odpowiednia oferta w dobrych cenach – kwituje jeden z dużych graczy potencjalne plany InPostu. – Z tego, co do nas dociera, wydaje się, że firma szykuje własnego asystenta zakupowego lub coś w rodzaju bota, który będzie wyszukiwał okazje na podstawie dotychczasowych doświadczeń zakupowych użytkownika – dodaje.
Konsumenci głównie kupują na platformach i szybko się to nie zmieni. Według raportu „RetailX Top 1000 Europe 360°” 62 proc. spośród tysiąca największych graczy e-commerce w Europie to marketplace’y. W Polsce ich udział w e-zakupach to nawet ok. 60 proc.
Wykorzystanie sztucznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
