Na rynku smartfonów zaczyna się okres żniw
Telefon komórkowy z dotykowym wyświetlaczem ma większość Polaków. Mimo to sieci komórkowe liczą na zwiększoną sprzedaż w przedświątecznym okresie.
Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej wskazują, że w Polsce telefon komórkowy ma 97 proc. osób w wieku od 15 lat wzwyż, ale tylko około 80 proc. łączy się przez telefon z internetem (dane z 2023 r.). Także dzieci często mają taki aparat. Globalne statystyki wskazują, że pierwszy smartfon dziecko dostaje w wieku 12 lat.
Z nadchodzącej fali zakupów przedświątecznych skorzystać chcą najwięksi operatorzy komórkowi w kraju, którzy jednocześnie odpowiadają nadal za istotną część rynku sprzedaży detalicznej smartfonów. Jak dużą – firmy analityczne nie chcą dzielić się szczegółami. Można jednak szacować, że jest to około 40-45 proc., jako że telekomy straciły dużą część rynku na rzecz sklepów ze sprzętem RTV AGD oraz marketplace’ów takich jak Allegro.
Polkomtel, operator...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
