Nadjeżdża krakowskie metro. Budowa będzie mniej uciążliwa dla mieszkańców?
Rozpoczęły się kolejne ustalenia oraz wstępne prace dotyczące tej najważniejszej obecnie dla Krakowa inwestycji.
29 kilometrów i 29 stacji, dwie linie, które przez część miasta pojadą wspólnym odcinkiem – od wschodniej strony Krakowa, przez centrum, aż na południe, 270–280 tysięcy pasażerów dziennie – tak wyglądają początkowe założenia dotyczące krakowskiego metra.
Jedną z większych kontrowersji dotyczących tej ogromnej inwestycji jest dla krakowian metoda jej budowy. – Mieszkańcom budowa kojarzy się z rozkopanymi ulicami, długo trwającymi utrudnieniami drogowymi i hałasem. Wiele tego typu głosów, że „metro rozkopie miasto” dominowało w komentarzach pod informacjami o planowanej budowie. Nie tak jednak ma być w Krakowie – informuje Dariusz Nowak, rzecznik krakowskiego magistratu.
Współczesne technologie dają wiele innych możliwości. I Kraków skorzysta z nich przy budowie metra, która ma zostać poprowadzona metodą tunelową, przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)