Gorąca jesień w branży gier. Wiemy, co szykują studia z Polski
Końcówka roku to intensywny okres. Na horyzoncie są premiery kilkudziesięciu gier z Polski. Gracze liczą też na nowe wieści w sprawie czwartej części „Wiedźmina”.
Mimo globalnych zawirowań wartość światowego rynku gier systematycznie rośnie i obecnie jest szacowana na 190–220 mld dol. W tej trudnej i konkurencyjnej branży studia z Polski radzą sobie całkiem dobrze. „Rzeczpospolita” sprawdziła, jakie mają plany.
Kiedy będzie czwarty „Wiedźmin”
Największym studiem w Polsce jest CD Projekt, wyceniany na prawie 24 mld zł. Równolegle pracuje nad kilkoma grami, w tym nad drugą częścią „Cyberpunka” i czwartym „Wiedźminem”. Terminy premier nie są jeszcze znane, ale prace idą pełną parą. Kilka miesięcy temu CD Projekt pokazał technologiczne demo „Wiedźmina 4”, przygotowane we współpracy z Epic Games. Materiał zawiera fragment historii Ciri, czyli głównej bohaterki czwartej części „Wiedźmina”.
To właśnie „Wiedźmin”, stworzony na bazie powieści Andrzeja Sapkowskiego, stał się dla CD Projektu przepustką do światowej elity w branży gier. W szczególności trzecia część, której dziesięciolecie premiery przypada w tym roku. CD Projekt sprzedał od premiery już 60 mln kopii „Wiedźmina 3”. Według ekspertów czwarta część gry trafi na rynek w 2027 r.
Do światowej elity ze swoimi grami przebił się też Bloober Team. Zeszłoroczny sukces „Silent Hill 2 Remake” umocnił pozycję krakowskiego studia jako wiodącego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
