Czy przejęcie Carrefoura ma sens? Biznes podzielony
Producenci żywności widzą w przejęciu Carrefoura przez państwo szansę na poprawę warunków współpracy z sieciami handlowymi, ale ekonomiści ostrzegają przed państwową ingerencją w rynek i pytają o realny cel oraz koszty takiej operacji.
Rekomendacja resortu rolnictwa dla Ministerstwa Aktywów Państwowych, by rozważyć przejęcie polskich sklepów Carrefoura przez państwo, odbiła się głośnym echem. „Rzeczpospolita” zapytała ekonomistów i biznes o opinię, czy warto, by Polska organizowała państwową sieć sprzedaży i jakie korzyści można z tego osiągnąć. Słychać sygnały sceptycyzmu co do kolejnej państwowej interwencji, jak i nadzieje producentów na wsparcie walki z wielkimi sieciami, bo niewydolny system sprawiedliwości uniemożliwia im dochodzenie swoich praw.
– Krajowa Grupa Spożywcza nie komentuje procesów akwizycyjnych, niezależnie od tego, czy uczestniczy w nich, czy nie – dowiedzieliśmy się w spółce, która miałaby przejąć część sieci sklepów, oczywiście, jeśli rząd zgodzi się dokapitalizować ten holding. Spółka w swojej informacji prasowej nazwała się też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
