Czy pracownik może zostać influencerem?
Media społecznościowe redefiniują wizerunek pracodawcy i pracownika. Nie zwalnia to z obowiązku lojalności – dbałości o dobro zakładu pracy, ochrony informacji poufnych oraz powstrzymywania się od działań, które mogłyby narazić firmę na szkodę.
Pracownicy zaczęli dzielić się swoim życiem zawodowym online. Ponoć hasztag #careertiktok zebrał ponad 1,5 miliarda odsłon na TikToku, a na LinkedInie ponad 13 mln użytkowników włączyło tryb twórcy, aby zwiększyć zasięg zawodowych wpisów. Dzięki temu serwisy te stają się miejscem wymiany wiedzy branżowej i doświadczeń z życia w pracy.
Pracownik–influencer: osobista marka kontra obowiązki wobec pracodawcy
W mediach społecznościowych pracownik może pełnić rolę autentycznego ambasadora przedsiębiorstwa: pokazując codzienność pracy, dzieląc się doświadczeniami zawodowymi czy udzielając merytorycznych komentarzy dotyczących branży. Tego rodzaju aktywność często zwiększa rozpoznawalność firmy i buduje jej pozytywny obraz wśród potencjalnych kandydatów do pracy, klientów czy partnerów biznesowych. Wiele organizacji dostrzega ten potencjał i świadomie go wzmacnia, oferując pracownikom szkolenia z zakresu komunikacji internetowej, tworząc programy ambasadorskie czy zachęcając do dzielenia się wiedzą w sieci. Dla pracownika oznacza to możliwość rozwijania własnej marki osobistej i umacniania pozycji eksperta.
Granice swobody wypowiedzi
Wraz z rosnącą aktywnością w sieci pojawia się jednak kwestia granic tej swobody. Pracownik pozostaje bowiem związany ustawowym obowiązkiem lojalności wobec pracodawcy. Obejmuje on m.in. dbałość o dobro zakładu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)