Sposoby uwodzenia klienta
Jak wybrać agencję public relations?
Sposoby uwodzenia klienta
MARCIN BOCHENEK
Coraz większa konkurencja na rynku zmusza przedsiębiorstwa do szukania nowych metod zdobywania klientów i przekonywania o wyjątkowości swoich propozycji. Reklama nie dziwi już nikogo, a coraz częściej towarzyszą jej działania public relations.
Public relations sprawia jednak kłopoty. Po pierwsze od czasu do czasu podnosi się kolejna fala dyskusji, czym jest PR, po drugie zaś nie wszyscy wiedzą, jak wykorzystywać ten instrument, po trzecie, i jest to najbardziej humorystyczny aspekt sprawy, puryści językowi próbują znaleźć polską nazwę dla tej dziedziny.
Kiedy jednak potencjalny klient teoretycznie upora się z powyższymi problemami, staje przed nim zadanie, często po wielekroć cięższe -- wybór agencji.
Okazuje się, iż podjęcie decyzji nie jest łatwe, a pomyłki zdarzają się dość często. Dlaczego tak się dzieje? Ano między innymi i dlatego, iż potencjalni klienci mają skłonność do ulegania mitom.
Pierwszy z nich to mit naukowości. Często przedstawiciele agencji starają się wytworzyć wokół tej dziedziny nimb naukowości. Według tego sposobu myślenia podstawą sukcesu są wszelakie wyliczenia, tabele, gęsto okraszone naukowymi określeniami. Wszystko jest więc wyliczalne. Wyliczenia te bywają oczywiście przydatne, w gruncie rzeczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta