Plany dalszych inwestycji
GILLETTE
Plany dalszych inwestycji
Koncern Gillette obecny w 200 krajach podsumował sprzedaż za ubiegły rok. Wyniosła ona 10 mld USD. W Polsce, gdzie firma obecna jest na rynku od 1991 r. , ubiegłoroczne obroty -- jak poinformował szef marketingu, Carlos Agualimpia -- sięgnęły 85 mln USD, co daje dwudziestą pozycję.
Do tej pory Gillette zainwestowała na polskim rynku 18 mln USD, wykupując m. in. fabrykę Wizamet. W planie są dalsze inwestycje, ale firma nie ujawnia na razie szczegółów. Wbadaniach rankingowych wykonanych ostatnio na zlecenie "Gazety Bankowej" pod hasłem "Ulubione firmy Polaków", które Pentor przeprowadził wśród 655 menedżerów wyższego szczebla zarządzania przedsiębiorstwami z 15 branż, Gillette Poland SA zajęła trzecie miejsce. Gillette od lat sponsoruje mistrzostwa świata w piłce nożnej FIFA, podobnie będzie w tym roku w Paryżu. Wyliczono, że związana z tą inwestycją promocja zwiększa znajomość marki na rynku o 25 proc. , asprzedaż -- o 20 proc.
a. s.