Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy

27 grudnia 1999 | Ekonomia | AB Np

  • Zwroty także w Internecie
Jak zwrócić nietrafiony prezent

Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy

Wśród gwiazdkowych prezentów zapewne znalazły się i takie, które mogą sprawić obdarowanemu kłopot. Większość sklepów na zachodzie od lat radzi sobie z tym problemem i pierwsze dni po świętach, to wielka akcja zwrotów i wymiany niechcianych upominków. Także w Polsce coraz częściej akceptuje się wymianę lub zwrot towarów, choć zwykle za okazaniem paragonu - co w przypadku prezentów bywa kłopotliwe.

Wywieszki ostrzegające klientów, że "po odejściu od kasy zwroty nie będą uwzględniane" coraz rzadziej można spotkać w polskich sklepach. Nie ma wprawdzie prawnego przymusu, ale konkurencja w handlu sprawia, że często sklepy zgadzają się na ich zwrot albo choćby na wymianę kupionych wcześniej towarów.

- Sprzedawca może przyjąć zwrot albo wymienić pełnowartościowy towar, choć ustawowo nie jest to jego obowiązek - wyjaśnia Justyna Borkowska, radca prawny Federacji Konsumentów. Dodaje, że zawarte w kodeksie cywilnym przepisy o rękojmi gwarantują nam prawo do reklamacji, a więc zwrotu towaru z wadami fabrycznymi. Natomiast wielu klientów wciąż pamięta przyjętą jeszcze w 1981 r. uchwałę, która umożliwiała zwrócenie towaru w ciągu 5 dni od zakupu. Uchwałę zniesiono...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1889

Spis treści
Zamów abonament