Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reprezentacja i reklama: można wybrać zwolnienie

27 grudnia 1999 | Prawo | AG

ROZMOWA

Tomasz Michalik, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young

Reprezentacja i reklama: można wybrać zwolnienie

Każdemu ze swoich klientów supermarket jako świąteczny prezent daje bombkę z napisami reklamującymi jego sklep. Czy musi od tego zapłacić VAT?

TOMASZ MICHALIK: Dotychczasowe przepisy obciążają podatkiem różne czynności związane z reprezentacją i reklamą, w szczególności przekazanie towarów na te cele. Supermarket musi zatem podatek naliczyć, choć może odliczyć VAT naliczony zapłacony przy nabyciu bombki. Inne postępowanie naraża go na sankcje finansowe.

Po 1 stycznia 2000 r. przepisy będą inne, czy korzystniejsze dla podatnika?

Generalnie tak, choć trzeba zachować ostrożność. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o VAT podatnik będzie miał dwie możliwości. Pierwsza - opodatkować przekazanie na potrzeby reprezentacji i reklamy, zachowując tym samym prawo do odliczenia. Druga - uznać przekazanie za zwolnione od VAT; jest to możliwe pod warunkiem, że przy nabyciu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1889

Spis treści
Zamów abonament