Nadzieja w Internecie
Jak walczyć o pasażera
Nadzieja w Internecie
Ostatnie dwa lata przyniosły znaczny spadek przewozów w światowym lotnictwie cywilnym. Spowodowały to kryzysy gospodarcze: azjatycki, rosyjski i brazylijski.
Przewoźnicy w różny sposób usiłują poradzić sobie z tą sytuacją - wymieniają samoloty z dużych na małe, ograniczają liczbę miejsc w taniej klasie ekonomicznej i rozbudowują zyskowną klasę biznes albo wprost przeciwnie - oferują coraz tańsze bilety, kosztem jakości usług i wygód podróży. Przede wszystkim jednak inwestują w sprzedaż internetową.
Większość przewoźników lotniczych dysponujących rozbudowaną flotą odnotuje w tym roku znaczne pogorszenie wyników. British Airways po raz pierwszy od prywatyzacji będą miały straty szacowane teraz na ok. 150 mln USD. SAirGroup i Swissair będzie miał zysk o połowę mniejszy niż rok temu. Po restrukturyzacji udało się utrzymać zysk Lufthansie.
Szybki wzrost
Przewozy po bardzo niskich kosztach wzrosły o 12 procent w czasie ostatnich 5 lat, czyli od czasu liberalizacji rynku lotniczego. Według analityków, liczba pasażerów podróżujących tymi liniami podwoi się do 2002 roku. Najczęściej tani przewoźnik oferuje bilet po cenie o 80 procent niższej od dużej regularnej linii.
Przedstawiciele Deutsche...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta