Liczby to nie wszystko
Potencjalnych nabywców trzeba przekonać, że potrzebują nowych układów
Liczby to nie wszystko
ADAM JAMIOŁKOWSKI
Nie wydaje się, by marketingowe boje Intela z AMD były obecnie najważniejsze dla jego przyszłości. Zarówno on, jak i jego konkurent stoją obecnie przed poważniejszym problemem. Trzeba przekonać klientów, że wydawanie pieniędzy na komputery wyposażone w najszybsze procesory jest uzasadnione.
Niezależnie od błyskawicznego wzrostu aktywności Intel Corporation na rynku urządzeń i usług sieciowych, głównym źródłem dochodów tej firmy pozostać ma w najbliższych latach produkcja układów mikroprocesorowych do komputerów osobistych. Nowe kierunki działalności rozwijają się z 50-procentowym tempem wzrostu, sprzedaż procesorów wykazuje zaś przyrost ok. 10-procentowy. Jednak nadal z tej drugiej działalności pochodzi ponad połowa przychodów.
- Za pięć lat naszym kluczowym produktem będą, podobnie jak dzisiaj, mikroprocesory - powiedział przed kilku dniami na konferencji w Manili Craig Barret, prezes i generalny dyrektor Intela. Bieżący rok może się okazać decydujący dla powodzenia jego strategii.
140 mln tranzystorów
Ważnym wydarzeniem pierwszej połowy roku było wprowadzenie na rynek procesora pracującego z zegarem 1 GHz. Ogłoszono o tym na początku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta