Internet dotyczy każdej firmy
Rynki internetowe to miejsca, gdzie duże grupy nabywców i sprzedawców spotykają się, aby dokonywać transakcji
Internet dotyczy każdej firmy
DARIUSZ KRASZEWSKI
W ciągu 10 lat większość przedsiębiorstw zacznie kupować, sprzedawać oraz obsługiwać odbiorców za pośrednictwem Internetu. Te zmiany nie ominą Polski.
Biznes w Internecie tradycyjnie kojarzy się ze sklepami internetowymi oraz portalami żyjącymi z reklam. W ostatnich miesiącach wiele słyszeliśmy o wzlotach i upadkach internetowych firm - nawet słynny sklep Amazon.com stracił wiele na wartości nie mogąc przekonać inwestorów, iż po kilku latach strat zacznie w końcu przynosić zyski. Kłopoty detalistów w sieci nie oznaczają jednak, że Internet to przejściowa moda. Mylne są również poglądy, że Internet dotyczy tylko sprzedających produkty i usługi konsumentom.
W ciągu najbliższej dekady większość przedsiębiorstw zacznie kupować, sprzedawać oraz obsługiwać odbiorców za pośrednictwem Internetu. Ta sfera usług, zwana po angielsku B2B (business-to-business, czyli "firma do firmy"), znacznie przewyższy sektor konsumencki wielkością obrotów, zysków oraz inwestycji. B2B ma świetlane perspektywy wzrostu, ponieważ umożliwia wielomilionowe oszczędności w zaopatrzeniu, sprzedaży oraz w logistyce, a także organizacji kooperacji i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta