Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wzrosty i prognozy

06 września 2000 | Raporty | PA AO

RANKING

Duże firmy nie są zainteresowane publikowaniem wyników

Wzrosty i prognozy

Oddajemy w państwa ręce pierwszy ranking działających w Polsce agencji reklamowych, przygotowany przez "Rzeczpospolitą". Część dużych agencji nie zdecydowała się na odesłanie nam ankiety. Dlatego obraz, jaki wyłania się z tej listy, nie w pełni odpowiada rzeczywistości.

Z uzyskanych przez nas danych wynika, że największą w Polsce agencją reklamową pod względem uzyskiwanych prowizji i honorariów była w 1999 r. Publicis. Osiągnęła 35,4 mln zł prowizji i honorariów (15,7 proc. więcej niż w 1998 r.), przy 253 mln zł przychodów. Prognoza na ten rok przewiduje wzrost przychodów o 26,5 proc., do 320 mln zł, a prowizji i honorariów o 18,6 proc. (a więc więcej niż w 1999 r.) - do 42 mln zł.

Rzeczywisty obraz sytuacji na rynku wygląda jednak inaczej, bo na naszą ankietę nie odpowiedziało wiele firm, które w innych rankingach plasują się zwykle w ścisłej czołówce. Chodzi o McCann-Erickson (zwycięzca rankingów "Businessman Magazine" w latach 1997-99), Leo Burnett Warszawa (trzeci w najnowszym rankingu tego miesięcznika), D'Arcy Masius Benton & Bowles, NOS/BBDO, Corporate Profiles DDB czy Young & Rubicam Poland. Łącznie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2106

Spis treści

Media, Internet

Regiony Polski - Kujawsko-Pomorskie

Zamów abonament