Czy reklamie grozi zastój
Telewizja wciąż na czele
Czy reklamie grozi zastój
Wartość rynku reklamy w Polsce wyniosła w 1999 r. - według cen nominalnych - około 7,2 mld zł, a uwzględniając przeciętny poziom rabatów, oferowanych klientom przez niemal wszystkie media - 5,56 mld zł. Oznacza to wzrost o 26 proc. wobec 1998 r., ale aż jedna trzecia tego wzrostu była wynikiem pojawienia się na rynku funduszy emerytalnych. W tym roku jest znacznie gorzej.
Najważniejszym medium reklamowym w 1999 r. pozostawała telewizja. Według danych firmy AGB Polska, łączne nakłady na reklamę w telewizji wyniosły w ubiegłym roku 3,92 mld zł (według oficjalnych cenników stacji) i były o 26 proc. większe niż w 1998 r. (wyniosły wtedy 3,11 mld zł). Uwzględniając stopę inflacji, ten wzrost był oczywiście niższy.
Zmniejszyły się udziały w rynku dwóch największych pod względem przychodów z reklam stacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta