Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadchodzą wielkie zmiany

06 września 2000 | Raporty | LZ

PRAWO

Nowe przepisy uderzą przede wszystkim w outdoor i prasę

Nadchodzą wielkie zmiany

O 10 proc. zmniejszą się wpływy z reklam w stacjach telewizyjnych i radiowych, jeśli w Polsce zacznie obowiązywać zakaz reklamy skierowanej do dzieci - alarmowała branża. Poskutkowało. Prezydent zablokował wprowadzenie takich zapisów. Potem presji branży reklamowej uległ sam ustawodawca.

Znowelizowane wiosną ustawy o radiofonii i telewizji i o języku polskim (Dz.U. nr 29 z 2000 r.) zakazują emisji reklam, które zachęcają dzieci do wywierania presji na starszych, by kupili im zachwalane produkty. Prawo nie pozwala też, by reklamy wykorzystywały zaufanie dzieci do dorosłych lub ukazywały w spotach dzieci w niebezpiecznych sytuacjach. Nadal nie mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi niepełnoletnich ani sprzyjać zachowaniom zagrażającym zdrowiu, bezpieczeństwu lub ochronie środowiska.

Ustawa dodatkowo zakazała reklam naruszających godność ludzką, dyskryminujących ze względu na rasę, płeć lub narodowość, raniących przekonania religijne lub polityczne....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2106

Spis treści

Media, Internet

Regiony Polski - Kujawsko-Pomorskie

Zamów abonament