Nadchodzą wielkie zmiany
Nowe przepisy uderzą przede wszystkim w outdoor i prasę
Nadchodzą wielkie zmiany
O 10 proc. zmniejszą się wpływy z reklam w stacjach telewizyjnych i radiowych, jeśli w Polsce zacznie obowiązywać zakaz reklamy skierowanej do dzieci - alarmowała branża. Poskutkowało. Prezydent zablokował wprowadzenie takich zapisów. Potem presji branży reklamowej uległ sam ustawodawca.
Znowelizowane wiosną ustawy o radiofonii i telewizji i o języku polskim (Dz.U. nr 29 z 2000 r.) zakazują emisji reklam, które zachęcają dzieci do wywierania presji na starszych, by kupili im zachwalane produkty. Prawo nie pozwala też, by reklamy wykorzystywały zaufanie dzieci do dorosłych lub ukazywały w spotach dzieci w niebezpiecznych sytuacjach. Nadal nie mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi niepełnoletnich ani sprzyjać zachowaniom zagrażającym zdrowiu, bezpieczeństwu lub ochronie środowiska.
Ustawa dodatkowo zakazała reklam naruszających godność ludzką, dyskryminujących ze względu na rasę, płeć lub narodowość, raniących przekonania religijne lub polityczne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta