Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamy zamiast piosenek

29 listopada 2000 | Kultura | JC
źródło: Nieznane

RADIO

Polskie kompozycje powinny stanowić 30 proc. repertuaru muzycznego

Reklamy zamiast piosenek

Maryla Rodowicz jest jedną z nielicznych polskich artystek promowanych przez rozgłośnie komercyjne

(C) WOJTEK JAKUBOWWSKI/KFP

Według znowelizowanej kilka miesięcy temu ustawy o radiofonii i telewizji, repertuar krajowy powinien stanowić minimum 30 proc. nadawanych przez radio piosenek. Producenci fonograficzni zarzucają nadawcom łamanie tego zapisu.

Stacje uważają, że wypełniają go nadając nie tylko piosenki, ale i słuchowiska, adaptacje powieści i słowno-muzyczne reklamy polskich autorów. Juliusz Braun, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podkreśla, że emisja słuchowisk i innych form nie zwalnia z obowiązku grania polskich piosenek.

- Stacje radiowe, także publiczne, nie wypełniają zapisu ustawy o radiofonii. W ich programach muzycznych trudno doliczyć się owych 30 procent zagwarantowanych dla polskich kompozycji. Prowadzony przez nas monitoring wykazał nawet, że w jednej z ogólnopolskich stacji komercyjnych polski repertuar...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2176

Spis treści
Zamów abonament