Spokojnie, to tylko awaria
Spokojnie, to tylko awaria
RYS. (c) AGENCJA FOTOGRAFICZNA FREE
PIOTR KOŚCIELNIAK
Wraz ze wzrostem znaczenia systemów informatycznych dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa, rośnie również zagrożenie wynikające z ich awarii. Nawet stosunkowo krótkie przestoje mogą okazać się bardzo kosztowne dla firmy, która nie opracowała procedury działania na wypadek katastrofy.
Planowanie postępowania w firmie w przypadku awarii systemu informatycznego nabiera szczególnego znaczenia gdy przypomnimy sobie problemy z "milenijną pluskwą" czy z wirusami komputerowymi, pojawiającymi się ostatnio wyjątkowo regularnie w Internecie. Oczywiście, w tym roku problem z "zerowaniem" daty możemy już spokojnie wykluczyć, jednak coraz częściej słyszymy doniesienia o celowym uszkodzeniu systemu informatycznego (sabotaż przemysłowy) czy też o wprowadzeniu wirusa. Są również efekty działania siły wyższej - pożary, powodzie czy nawet przerwy w dostawie prądu lub kłopoty z łącznością. Za dużą część "wypadków przy pracy" ponoszą winę sami - lekkomyślni - użytkownicy. Największe znaczenie mają jednak awarie sprzętu i oprogramowania, stanowiące ok. 55 proc. wszystkich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta