Anonimowość jest klęską
Mirosław Boruc
Anonimowość jest klęską
Mirosław Boruc, prezes Fundacji Promocja Polska - Instytut Marki Polskiej
FOT. RAFAŁ GUZ
Czy przynajmniej jedna z polskich firm posiada markę znaną na całym świecie?
Mirosław Boruc: Niestety, nie. Do tej pory nie mamy globalnych marek na miarę, na przykład, amerykańskiej Coca-Coli albo niemieckich Mercedes i Adidas. Co gorsza, polscy przedsiębiorcy nie kojarzą się jeszcze na świecie tak jednoznacznie jak na przykład Francuzi jako najlepsi producenci win, Japończycy - sprzętu elektronicznego czy Szwajcarzy - zegarków. Owszem, niektóre polskie wyroby cieszą się dużym uznaniem, np. wódka, szybowce, wyroby z bursztynu i szkło, ale to za mało.
PRZYKŁADY PRZEDWOJENNYCH MAREK, KTÓRE ISTNIEJĄ DO DZIŚ Państwowy Zakład Zdrojowy w Krynicy (istnieje od 1793 roku) Państwowy Zakład Zdrojowy w Ciechocinku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta