Promocyjna utrata prywatności
Klienci nie powinni dawać firmom do kopiowania dowodów osobistych, ani godzić się na wyłudzanie od nich innych danych
Promocyjna utrata prywatności
RYS. ROCH FOROWICZ
Sprzedawcy telefonów komórkowych żądają od klientów danych, o które nie mają prawa pytać. Ci podają je, ponieważ inaczej nie kupią telefonu.
- Kiedy ktoś chce skorzystać z promocji, to podpisze wszystko i ujawni wszelkie informacje, nie tylko o sobie, ale i najbliższych - uważa dealerka sieci Idea.
Firmy telefoniczne nie tylko próbują dowiedzieć się o klientach wszystkiego, ale potrafią ich nawet szantażować. Zygmunt J., profesor prawa, płacił rachunki przelewem, ale kiedyś z winy banku jego należności przez trzy miesiące nie były regulowane. Firma telefoniczna przysłała więc Zygmuntowi J. pismo, w którym zagroziła, że jeśli w ciągu siedmiu dni nie zapłaci, to roześle do pozostałych sieci telefonii komórkowej informację, że jest opornym dłużnikiem.
Inni klienci telefonii komórkowej protestują przeciw kserowaniu ich dokumentów przez dealerów Idei, Ery i Plusa. Skarżą się do generalnego inspektora danych osobowych.
Czego żądają
By kupić telefon, czyli zawrzeć umowę o świadczenie usług telefonicznych w sieci ERA GSM, należy mieć dowód osobisty oraz drugi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta