Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielka promocja polskiej kultury

27 grudnia 2000 | Kultura | JC
źródło: Nieznane

ROZMOWA

Damian Kalbarczyk, dyrektor Instytutu im. Adama Mickiewicza, który rozpocznie działalność w 2001 roku

Wielka promocja polskiej kultury

FOT. PIOTR KOWALCZYK

Jak wyobraża pan sobie pracę Instytutu - jako scentralizowanej instytucji z programem, który tworzą urzędnicy zatrudnieni na etatach czy też placówki koordynującej działania, zamawiającej programy u różnych specjalistów?

DAMIAN KALBARCZYK: Po pierwsze Instytut nie jest urzędem. Nie ma urzędników, to jest struktura menedżerska. W przyszłym roku ma zatrudniać 30 osób kadry merytorycznej. Nie będą one decydować o przyznaniu dotacji, lecz tworzyć i realizować konkretne programy, kojarzyć twórców i instytucje w kraju z instytucjami i osobami zainteresowanymi naszą kulturą na świecie. Najważniejsze zadania to wielkie promocje kulturalne. Już działa pięcioosobowa grupa zajmująca się przyszłorocznym festiwalem Europalia w Belgii. Negocjują program, potem będą koordynować jego realizację.

Jakie wielkie prezentacje czekają nas w najbliższych latach?

Poza wspomnianymi Europaliami, to przyszłoroczne Dni Polskie w Petersburgu oraz Moskwie na przełomie maja i czerwca. Będziemy kontynuować negocjacje w sprawie cyklu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2198

Spis treści

Małe i Średnie Przedsiębiorstwa

Regiony Polski - Mazowieckie

Wyprawa na Makalu

Zamów abonament