Brokerzy lubią Internet
Wirtualne usługi w bankach i domach maklerskich
Brokerzy lubią Internet
Wszystko wskazuje na to, że Internet i inne nowoczesne kanały dystrybucji produktów finansowych pozostaną dodatkiem do działalności prowadzonej w tradycyjnych placówkach bankowych. Możliwość korzystania z nich będzie dla klientów jedną z wielu opcji komunikowania się z bankiem.
Strach przed siecią
Brak zdecydowania instytucji finansowych we wprowadzaniu na szeroką skalę usług przez Internet podyktowany jest m. in. niechęcią samych klientów do korzystania z takiego źródła komunikacji. Jak wynika z badań PricewaterhouseCoopers, przeprowadzonych jesienią tego roku w 12 europejskich krajach (bez Polski), najchętniej osoby prywatne udostępniają dane dotyczące adresu poczty elektronicznej. Już mniej chętnie przedstawiają się, co czwarty badany podałby swój adres zamieszkania. Najmniej osób podałoby numer swojej karty kredytowej.
Jeszcze kilka lat temu wszystko wskazywało na to, że tradycyjna placówka bankowa niebawem przestanie istnieć. Nowoczesne kanały sprzedaży produktów bankowych i dostępu do nich, takie jak Internet czy telefon komórkowy, miały wyprzeć z rynku tradycyjną obsługę w okienku bankowym. Teraz już wielu bankowców uważa, że szybko to nie nastąpi. Powodem tej zmiany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta