Przed zażyciem pomyśl
Przed zażyciem pomyśl
PAWEŁ GAŁKA
Przepisy o reklamie środków farmaceutycznych są łamane nagminnie. Na domiar złego przeciętna reklama narusza prawo w kilku aspektach. Większość nawet nie mówi o działaniach ubocznych czy przeciwwskazaniach. Nic jednak ani nikt skutecznie nie chroni chorych i hipochondryków przed zachłannością koncernów farmaceutycznych.
"Kaszel minie po flegaminie", "Na chorobę ci inne środki" (z reklamy aspiryny C), "Apap i po bólu", "Kichać nie warto, trząść się nie warto, jedno co warto, to fervex wziąć warto, z ferveksem zwalczyć grypę upartą", "Gripex skutecznie usuwa wszystkie objawy grypy i przeziębienia", "Cholinex - zaufali mu lekarze i farmaceuci", "Jedynie manti...." itp., itd.
W ten sposób co chwila dowiadujemy się z telewizji i prasy, a nawet z jeżdżących po miastach tramwajów, o nowym, wyjątkowym leku, szybko likwidującym nie tylko skutki, ale nawet przyczyny dolegliwości.
Wydawać by się więc mogło, że dzięki reklamom nie trzeba już biegać do lekarzy ani pytać farmaceutów, wystarczy np. włączyć telewizor i wiadomo, co trzeba wziąć na przeziębienie, gorączkę,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta