Strategia a nowa ekonomika informacji
Strategia a nowa ekonomika informacji
JULIAN BOHDANOWICZ
PHILIP B. EVANS
WICEPREZES BOSTON CONSULTING GROUP
ODDZIAŁ W BOSTONIE
THOMAS S. WURSTER
WICEPREZES BOSTON CONSULTING GROUP
ODDZIAŁ W LOS ANGELES
PRZEŁOŻYŁ ANDRZEJ EHRLICH
Niemal wszyscy menedżerowie byli świadkami ogromnego wpływu rewolucji informacyjnej na działalność operacyjną ich firm. Obecnie zaczyna ona wywierać równie duży wpływ na strategię. Przekształceniu ulegają struktury całych sektorów, co zmusza menedżerów wysokiego szczebla do ponownego przemyślenia strategicznych podstaw ich przedsiębiorstw.
Katalizatorem tego zjawiska jest szybki rozwój Internetu i rozpowszechnianie się podobnych sieci elektronicznych wewnątrz i na zewnątrz firm. Otwarte standardy i wynikające z nich niemal uniwersalne możliwości łączenia się obniżają koszty i zmieniają dynamikę procesów przekazywania informacji, dzielenia się nią i korzystania z niej.
Żadna firma nie będzie odporna na te zmiany. Kluczowe elementy działalności niemal każdego przedsiębiorstwa - stosunki z dostawcami i dystrybutorami, tożsamość marki, koordynacja procesów, lojalność klientów, koszty zmiany - zależą od rozmaitych rodzajów informacji. W wielu sektorach, nie uważanych powszechnie za informacyjne,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta