Jak wygrywać w warunkach hiperkonkurencji
Jak wygrywać w warunkach hiperkonkurencji
Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego na Uniwersytecie Northwestern w Chicago. Uważany jest za najlepszego stratega marketingowego na świecie. Jest autorem ponad 100 książek i artykułów. Współpracuje jako konsultant z największymi i najbardziej innowacyjnymi firmami na świecie.
FOT. ARCHIWUM
ANDRZEJ GESTERN
Zegarek, który noszę na ręku, jest już 41. z kolei modelem tej firmy - mówił Philip Kotler do kilkuset menedżerów zgromadzonych na jego seminarium w warszawskim hotelu Marriott. - Zmieniam go tak często, bo producent wciąż dodaje coś nowego: nowy kalkulator, strefy czasowe na całym świecie, notes elektroniczny na 50 adresów i telefonów. Niebawem będę mógł zapewne używać mojego zegarka jako telefonu, faksu, a być może i kserokopiarki.
Ciągłe udoskonalanie wyrobu, dostosowywanie go do najbardziej wysublimowanych potrzeb i oczekiwań nabywców stanowi podstawę nowego zjawiska w gospodarce, które Kotler określa jako hiperkonkurencję. Zwycięzcą na rynku stanie się ten, kto opanuje dopiero tworzące się reguły nowej gospodarki. W nowych warunkach trzeba być już nie zwyczajnie konkurencyjnym, lecz hiperkonkurencyjnym.
W warunkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta