Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kinga z Wieliczki

02 kwietnia 2001 | Prawo | NH

Znaki towarowe Na rynku wód mineralnych

Kinga z Wieliczki

  • Polskie normy

    Krakowski G.F.T. Goldfruct, producent wody mineralnej Kinga, nie ma już wyłącznego prawa do tego znaku. Komisja Odwoławcza przy Urzędzie Patentowym unieważniła jego rejestrację, ponieważ tak nazywa się konkurencyjna firma z Wieliczki. Mimo że jest spółką cywilną, jej nazwa - zdaniem Komisji - też korzysta z ochrony.

    Producent Kingi (spółka z o.o) zastrzegł swój znak 6 lat temu. Na rynku pojawiła się także woda mineralna z Wieliczki. Na wniosek tej ostatniej UP unieważnił w zeszłym roku markę krakowskiej firmy. Obie toczą także spór przed sądem o używanie tego znaku. Poniedziałkowa decyzja Komisji Odwoławczej zaważy na jego wyniku.

    Komisja, podobnie jak UP, uznała, że rejestracja na rzecz producenta z Krakowa narusza prawa osobiste spółki. W myśl art. 8 pkt 2 ustawy o znakach towarowych była więc

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2280

Spis treści
Zamów abonament