Liczy się tylko zysk
Liczy się tylko zysk
Michael Porter jest profesorem Harvard Business School, wybitnym specjalistą w dziedzinie strategii konkurencji i konkurencyjności w skali międzynarodowej. Od początku lat 80. wywiera ogromny wpływ na naukę o zarządzaniu. Opublikował 15 książek. Osobom zainteresowanym pogłębieniem omawianego tematu polecamy książkę pt. Porter o konkurencji (zbiór artykułów) w tłumaczeniu Andrzeja Ehrlicha, która ukazała się w tym roku nakładem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego.
EWA BARLIK
Jedynie dwa wskaźniki finansowe mają znaczenie dla strategii działania firmy na rynku: stosunek ceny do kosztów i zwrot na kapitale w długim okresie. Jeśli komuś się wydaje, że realizuje strategię zwiększając udział w rynku, przejmując coraz to nowe przedsiębiorstwa lub podbijając cenę akcji firmy na giełdzie - myli się.
- Jeśli macie napisaną wizję firmy i misję działania, to tylko wam się zdaje, że macie strategię. Macie złudzenia - mówił profesor Michael Porter podczas warszawskiego seminarium zorganizowanego w ubiegłym tygodniu przez firmę szkoleniową Leading Minds. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta