Nowe ograniczenia prawa osób trzecich do reklamy
Nowe ograniczenia prawa osób trzecich do reklamy
WOJCIECH KOZŁOWSKI
Czy prawne ograniczenia reklamy alkoholu mogą być równocześnie daleko idącą ingerencją w prawo do reklamy przedsiębiorców nie związanych z produkcją lub dystrybucją alkoholu?
Wzbudzająca ogromne emocje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, nad którą w ostatni piątek obradował Senat, dowodzi, że osoby trzecie (wśród nich np. duża stacja radiowa, towarzystwo funduszy inwestycyjnych, znany hotel i międzynarodowe linie lotnicze) mogą się okazać przypadkowymi ofiarami skądinąd słusznej walki z alkoholizmem.
W trakcie dyskusji dotyczącej sposobów przeciwdziałania alkoholizmowi szczególnym punktem sporu jest pozbawienie prawa do reklamy i promocji osób trzecich, nie będących producentami lub dystrybutorami alkoholu, gdy ich reklama lub promocja może mieć uboczny efekt w postaci kształtowania wizerunku reklamowego producenta alkoholu lub samego alkoholu. Ten efekt może spowodować np. zbieżność nazwy lub znaku towarowego produktu alkoholowego i niealkoholowego. Nowelizacja ustawy zakazuje prowadzenia reklamy i promocji tej grupie przedsiębiorców - osobom trzecim. Zakaz w wersji przyjętej przez Sejm oprócz reklamy napojów alkoholowych ma obejmować m.in.:
- reklamę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta